II 2002 - Ostatnie notowanie "Listy Hop Bęc" na antenie RMF FM. Na pierwszym miejscu 1096 notowania utwór Shakiry "Whenever, wherever".
II 2002 - Dragony RMF FM – inauguracja nowego plebiscytu Radia RMF FM wyłaniającegolaureatów prestiżowych nagród muzycznych. Na nominacje przez cztery muzyczne pory roku słuchacze głosują w programie „Gwiazdozbiór Smoka”. Wielki finał w lutym 2003.
III 2002 - Śpiewam dla Ciebie w RMF FM - kolejna, wielka kampania muzyczna RMF FM. Słuchacze RMF FM. Mogli zdobyć miłość, sławę i pieniądze, i ....samochód.
VII-VIII 2002 - „Niezwykłe Lato w RMF FM” – magiczna zabawa z Harrym Potterem i „Muzyką najlepszą pod słońcem” w RMF FM. W ciągu dziesięciu wakacyjnych tygodni radio RMF FM odwiedziło 28 miast na terenie całej Polski, gdzie na uczestników licznych konkursów i zabaw czekały atrakcyjne nagrody, m.in. samochody, sprzęt elektroniczny, wycieczki zagraniczne.
IX 2002 - „Prawda czy fałsz?” – kampania promująca FAKTY, sztandarowy program informacyjny RMF FM - radia, które mówi wprost i bez ogródek. Jerzy Stuhr w roli głównego bohatera, kontrowersyjne hasła, akcja antenowa z udziałem słuchaczy: „Sprawdzić fakty każdy może”.
IX 2002 - Przestaje nadawać Radio BLUE FM z Krakowa. Stacja zaprzyjaźniona z RMF FM.

W lutym 2002 r. nastąpiła inauguracja nowego plebiscytu Radia RMF FM wyłaniającego laureatów prestiżowych nagród muzycznych -
Dragony RMF FM. Rok kalendarzowy został podzielony na cztery muzyczne pory roku, w których trwa plebiscyt. Zwycięskie nagrania zimy, wiosny, lata i jesieni wyłonione głosami słuchaczy zostały uhonorowane tzw. Małym Dragonem i jednocześnie nominowane do głównej nagrody - GRAND PRIX DRAGON RMF FM.
W lutym - na miesiąc przed wybuchem konfliktu, w Bagdadzie wylądowali specjalni wysłannicy RMF: Jan Mikruta i Przemysław Marzec. Do samego końca akcji zbrojnych wojsk USA i Wielkiej Brytanii przeciwko reżimowi Saddama Husajna nasi dziennikarze relacjonowali przebieg wydarzeń w Iraku jako jedyni polscy przedstawiciele mediów w stolicy tego kraju.
Największe gwiazdy polskiej muzyki rozrywkowej pojawiły się ponownie w letniej akcji radia RMF FM
"Muzyka najlepsza pod słońcem". Analogicznie do jesiennej kampanii "Oddałem glos na muzykę w RMF FM", "RMF FM - moja muzyka" oraz "Śpiewam dla Ciebie w RMF FM", akcji antenowej towarzyszyła spektakularna kampania promocyjna. Na billboardach w największych miastach Polski trzy gwiazdy muzyki pop - Anita Lipnicka, Monika Kuszyńska (Varius Manx) i Halinka Młynkowa (Brathanki) po raz pierwszy w pełni odsłoniły swój słoneczny, plażowy wizerunek.

"Rządzić każdy może, nienajlepiej albo jeszcze gorzej" - 2 września 2002 r. ruszyła teaserowa część kampanii „Faktów” RMF FM, która obejmowała cztery kontrowersyjne hasła: "Premier Leszek M. skończy nim zacznie", "Przewodniczący Maryjan K. był boski", "Prezydent K. będzie kobietą" oraz "Bracia K. ukradli księżyc" wraz z pytaniem
"Prawda czy fałsz?". Kontynuacją tego projektu była wielowątkowa, prowokacyjna kampania z udziałem jednego z najwybitniejszych polskich aktorów - Jerzego Stuhra - na billboardach, w prasie i w telewizji, mająca na celu promocję walorów informacyjnych radia RMF FM. Absurdy otaczającego nas świata politykierów i karierowiczów ukazała całkowicie nowa wersja szlagieru "Śpiewać każdy może", wykonywaną przez Jerzego Stuhra na antenie RMF FM. Działaniom reklamowym towarzyszyła akcja antenowa wraz z konkursem dla słuchaczy Radia RMF FM pod hasłem "Prawda czy Fałsz?”.

W dniu
24 października 2002 r. Naczelny Sąd Administracyjny przyznał rację Radiu RMF FM, które zaskarżyło decyzję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie odmowy przyznania prawa do emisji lokalnych pasm programowych oraz niektórych zapisów koncesji z dnia 22 maja 2001, odnoszących się między innymi do struktury własnościowej koncesjonariusza. Naczelny Sąd Administracyjny podważył legalność rozstrzygnięć Krajowej Rady Radiofonii o odebraniu prawa do nadawania programów lokalnych, Rada będzie musiała ponownie wrócić do problemu rozszyć lokalnych. Sąd dopatrzył się wielu uchybień w sposobie rozpatrywania i postępowania KKRiT w procesie wydawania decyzji koncesyjnych. Sąd zakwestionował również szereg zapisów i ograniczeń nałożonych na Radio RMF FM w koncesji przyznanej w ubiegłym roku, między innymi uchylił decyzję ograniczającą prawa koncesjonariusza do emisji audycji i programów niepochodzących od koncesjonariusza.
W tym samym dniu podczas uroczystej gali zostały ogłoszone wyniki trzeciej edycji konkursu MEDIA TREND. Radio RMF FM zostało nagrodzone w dwóch kategoriach. Kampania "Oddałem głos na muzykę w RMF FM" zwyciężyła w kategorii "Autopromocja medium" zaś 480 minutowe specjalne wydanie Faktów z 11 września 2001 roku znalazło uznanie Jury jako najlepszy przykład zmiany ramówki i natychmiastowego dostosowania jej do okoliczności. Celem konkursu było wyróżnienie najciekawszych i najskuteczniejszych projektów i rozwiązań marketingowych na rynku medialnym w Polsce.