Historia - FAN FM w centrum wydarzeń Grupy RMF FAN FM
 
 
   



Historia
INTERIA.PL swymi korzeniami sięga roku 1999, kiedy to założono spółkę INTERNET FM - pierwotna nazwa firmy. Jak pisała wtedy Gazeta Wyborcza "powstaje pierwszy polski portal, który zaawansowaną techniką będzie przypominał serwis CNN". Nazwę z INTERNET FM na INTERIA.PL zmieniono po przeprowadzeniu internetowej ankiety wśród internautów. INTERIA.PL obwołano "internetowym cudem nad Wisłą", jako projekt, który w kilka miesięcy wkroczył do pierwszej trójki najczęściej odwiedzanych stron portali internetowych w Polsce.

 pierwsze logo portalu
Pierwszą usługę skierowaną do użytkowników sieci Internet, serwis bezpłatnych kont poczty elektronicznej poczta.fm, INTERIA.PL udostępniła 18 października 1999 r. 20 grudnia uzupełniono ją o serwis świątecznych kartek elektronicznych. Oficjalna premiera podstawowej usługi INTERIA.PL, portalu internetowego, odbyła się 11 lutego 2000 r. o godzinie 17.31. Witryna zawierała wówczas 6 serwisów tematycznych: Wiadomości, Biznes i Ekonomia, Motoryzacja, Kobieta, Turystyka oraz Rozrywka, a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu i drugi - zintegrowany z portalem - system bezpłatnych kont pocztowych poczta.interia.pl. Od tego czasu zasoby portalu są systematycznie wzbogacane i uzupełniane o nowe serwisy i usługi. Obecnie portal INTERIA.PL to szerokie spektrum usług i serwisów, które można podzielić na cztery główne kategorie.

 logo z lat 2002-2005
Dopasowana do potrzeb rynku polityka rozwoju produktu zaowocowała znacznym wzrostem oglądalności stron INTERIA.PL oraz stabilną, trzecią pozycją w rankingach najpopularniejszych zasobów internetowych w Polsce. W grudniu 2000 r. portal zanotował 75 milionów wyświetleń stron, osiągając kwartalną dynamikę wzrostu oglądalności na poziomie 85,6%. Wzrasta też liczba zarejestrowanych użytkowników portalu, mierzona liczbą kont poczty elektronicznej założonych w należących do INTERIA.PL systemach. 7 marca 2000 r. w serwisie poczta.fm założone zostało stutysięczne konto, w kwietniu liczba kont obsługiwanych przez Spółkę przekroczyła 200 tysięcy, w październiku sięgnęła 400 tysięcy, a pod koniec grudnia 500 tysięcy.

Z początkiem września 2000 r. INTERIA.PL rozpoczęła przygotowania do wejścia na giełdę i już pod koniec tego miesiąca złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. W grudniu 2000 r. akcje INTERIA.PL zostały dopuszczone do publicznego obrotu i w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej, 2 lutego 2001 r., akcje INTERIA.PL zaczęły być notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Rok 2006 to czas rywalizacji pomiędzy Grupą RMF i Comarchem o wpływy w portalu dochodzi do kilkukrotnej zmiany składu rady nadzorczej, zmienia się także zarząd spółki.

Pod koniec roku 2007 Bauer przejmuje kontrolę nad portalem INTERIA.PL.

najważniejsze daty z historii INTERIA.PL:
- lipiec 1999 - założenie spółki INTERNET.FM przez RMF FM i ComArch. Nazwę zmieniono po przeprowadzeniu internetowej ankiety.
- jesień 1999 - uruchomienie POCZTY.FM (pierwszej usługi INTERIA.PL) - serwisu darmowych kont e-mail
- luty 2000 - uruchomienie wersji beta i wersji ostatecznej INTERIA.PL. Jedną z pierwszych usług było udostępnienie bezpłatnych kont e-mail z atrakcyjną domeną ...@interia.pl.
- kwiecień 2000 - INTERIA.PL dodała nowe serwisy i uruchomiła HYDE PARK - forum internautów odwiedzających strony portalu.
- maj 2000 - kolejna nowa usługa INTERIA.PL - CZATeria, czyli serwis specjalnych czatów, na których mogą spotykać się internauci.
- czerwiec/sierpień 2000 - pierwsza poważna kampania promocyjna i partnerska w ramach Inwazji Mocy 2000 - 10 megafestiwali na 10-lecie RMF FM. Podczas inwazyjnych koncertów można było skorzystać z bezpłatnego dostępu do internetu, czatu i gier komputerowych, oferowanych w namiocie INTERIA.PL Dodatkową atrakcją INTERIA.PL była możliwość zrobienia sobie zdjęcia, które w przeciągu godziny zostawało umieszczone na stronach INTERIA.PL.
- październik 2000 -INTERIA.PL uruchamia bezpłatne konta stron WWW (powiząne z kontami e-mail INTERIA.PL i POCZTA.FM) - Miasto WWW.
- grudzień 2000 - docierają pierwsze informacje prasowe na temat wejścia INTERIA.PL na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
- styczeń 2001 - otwarcie sklepu internetowego HIPERIA, w którym można kupić rzeczy od długopisu do luksusowego samochodu klasy wyższej.
- luty 2001 - debiut giełdowy INTERIA.PL S.A. na Giełdzie (02.02.2001)
- maj 2001 - zmiana wyglądu stron serwisu INTERIA.PL
- czerwiec/sierpień 2001 - produkcja stron internetowych "Wakacji pod kryptonimem" - letniej akcji RMF FM
- marzec 2002 - współpraca z TV POLSAT. Promocja programów IDOL i BAR.
- czerwiec 2002 - uruchomienie płatnego serwisu pt. RANDKI
- wrzesień 2002 - uruchomienie serwisu płatnych kont e-mail i WWW - STREFA.PL
- listopad 2002 - zmiana zasad korzystania z bezpłatnych kont e-mail oraz wprowadzenie płatnych kont PLUS i PREMIUM
- 30 stycznia 2003 - 3 miliony kont pocztowych, 5 milionów użytkowników
- luty 2003 - po raz pierwszy INTERIA.PL S.A. wykazuje zyski
- marzec 2003 - serwisy Motoryzacja oraz Randki nagrodzone i-net Awards
- 10 kwietnia 2003 - INTERIA.PL i Energis oferują dostęp do internetu
- sierpień 2003 - INTERIA.PL prezentujr wyniki sportowe na żywo oraz notowania walut
- marzec 2004 - INTERIA.PL i Allegro.pl uruchamiają serwis aukcje.interia.pl
- 6 grudnia 2006 - nowa odsłona strony Nowe Technologie
- 3 grudnia 2007 roku - spółka Bauer staje się właścicielem większości akcji portalu INTERIA.PL (po odkupieniu 48,48% głosów na WZA)
- czerwiec 2008 - mobiDesk w twójej komórce
- 19 listopada 2008 - "INTERIA.PL - więcej niż się spodziewasz" - początek nowej kampanii promocyjnej, kolejna odsłona strony głównej


  Hosted by STREFA.INTERIA.PL     Subskrypcja | Redakcja FAN FM | Napisz